All Stories

Senarai Tempat Menarik di Kuala Lumpur

Senarai Tempat Menarik di Kuala Lumpur | Kuala Lumpur sememangnya menjadi satu lambang betapa megahnya Malaysia. Sebuah Kota yang tidak pernah tidur dan begitu sibuk di Malaysia. Bagi yang berminat untuk bercuti di ibu kota Kuala Lumpur mungkin boleh melihat…
Tempat Makan Menarik dan Sedap di Perlis

Tempat Makan Menarik dan Sedap di Perlis. Sempena SUKMA 2014 yang bakal diadakan di Perlis sudah semestinya pealancong dari luar mencari-cari Tempat Makan Menarik dan Sedap di Perlis Kali ini aku kongsikan beberapa Tempat Makan yang sedap di Perlis. Pakar SEO…
Tips Rancang Percutian Bajet

Tips Rancang Percutian Bajet. “Lecehlah nak merancang percutian. Tiba-tiba ada hal tidak dapat dielakkan, semuanya termasuk wang tiket kapal terbang bukannya dapat dikembalikan”, “Percutian tanpa perancangan lebih seronok kerana banyak perkara menarik menanti selain sangat bersesuaian dengan masa terluang kita,”…
10 Gadget Perlu Dibawa Ketika Melancong

Teknologi dan Manuasia tidak boleh dipisahkan pada zaman ini. Kemana jua kita pergi pasti saja alatan komunikasi digital ini diperlukan untuk memudahkan lagi kerja seharian. Berikut merupakan 10 gadget yang boleh korang bawa ketika melancong. Namun harus bijak mana satu…
Percutian Bajet – Rancang Perbelanjaan

Sedang melayari internet di pagi hari sudah semestinya aku akan mulakan dengan membaca beberapa surat kabar tempatan bagi mengetahui sebarang info dan kejadian yang berlaku di persekitaran. Seperti biasa aku terjumpa tip pelancongan yang boleh dikongsikan oleh pembaca semua. Kali…
Perkara Yang Perlu Dibawa Ketika Bercuti

Perkara Yang Perlu Dibawa Ketika Bercuti. Korang pasti teruja kan bila nak bercuti, namun dalam keterujaan tu kadang-kadang ada saja perkara yang sering terlupa dan tertinggal. Percutian yang menyenangkan dan berjalan lancar pasti saja meninggalkan kesan kenangan yang indah. Namun…
Tip Percutian Di Musim Sejuk

Melancong di musim sejuk memang menyeronokkan, tak kira lah di musim tengkujuh ataupun musim salji, kalau musim salji lagi best boleh main salji kan, tapi dalam berseronok di musim sejuk ni kita perlulah menitikberatkan beberapa perkara bagi menjadikan percutian kita…
Tip Travel ke Korea Edisi PR Gunakan Blogger

some tips yang dapat aku kongsi kan apabila ingin travel ke korea. dan InshaAllah januari nanti aku akan ke Korea. Hope semuanya berjalan denagn lancar. Doa doakan yer… Dah agak lama aku tak menulis mengenai dunia blog ni, apa yang…
Percutian Ke Bangkok Thailand Part 1

Percutian Ke Bangkok Thailand Part 1 | Percutian ke Bangkok selama 4 hari 3 malam memang suatu pengalaman yang tidak dapat dilupakan. Bangkok Kota Raya Thailand memang mempunyai tarikan dan keistimewaan tersendiri. sama seperti Kuala Lumpur, bangkok memang merupakan sebuah…
Kopitiam Kita | Kedai Breakfast Popular Di Kelantan

Kopitiam Kita | Kedai Breakfast Popular Di Kelantan. Cuti Hari Raya Haji minggu lepas aku berpeluang untuk pulang ke kampung halaman di Kota Bharu Kelantan. Cuti kali ini aku guna sepenuhnya untuk bersantai dan menikmati cuti aku bersama orang-orang yang…