Home General Advertorial & Contest Yeo’s Inspirasi Gaya Hidupku

Yeo’s Inspirasi Gaya Hidupku

2184
33

DSC_0269

Pernah dengar Minuman jenama Yoe’s? Kalau tak pernah dengar saya rasa anda bukanlah typically orang Malaysia, ataupun anda sememangnya tidak mengamalkan gaya hidup yang awesome.

Yoe’s merupakan salah satu jenama minuman yang cukup popular dan menjadi pilihan ramai rakyat Malaysia disebabkan ianya mempunyai pelbagai jenis perisa dan harga yang berpatutan dan semestinya kuliati yang dijaga baik serta khasiat yang tentu menjamin gaya hidup sihat anda.

Menyingkat sejarah Yoe’s, Syarikat ini ditubuhkan di Singapura pada 20 Disember 1955 dan telah disenaraikan pada 7 November 1968 dan dinamakan semula kepada nama Yeo’s seperti sekarang ini. Yeo’s juga merupakan syarikat yang pertama di dunia memperkenalkan minuman dalam kotak (tahun 1967).

Yeo’s Pilihan Ku Gaya Hidup Ku

DSC_1123 copy

Kenapa ianya menjadi pilihan ku? Meh sini nak habaq mai…

Sebab utamanya adalah HALAL. Jenama yang diikhtiraf di dunia sebagai produk yang berkhasiat dan bermutu tinggi. Penghasilan dan pelabelan yang disahkan oleh dunia dan dapat sijil halal daripada JAKIM.

Sebab kedua Yeo’s mempunyai pelbagai perisa pilihan seperti Susu Kacang Soya, Ice Lemon Tea, Yogurt, Chrysanthemum Tea, Winter Melon Tea, Sugarcane Drink, Lemon Barley Drink, Lychee Drink, Longan, Red Date Drink, Bandung Rose Syrup Milk Drink dan banyak lagi.

One of my favourite adalah Ice Lemon Tea. Rasanya cukup umph dah boleh menghilangkan dahaga. Bayangkan jika diminum ketika cuaca panas dan setelah habis bersukan. ohhh sangat ohsem. Terasa jus lemon + tea yang sejuk mengalir di dalam tekak bagaikan air sungai yang mengalir di celah-celah batu oh segarnya…

Yeo’s Ice Lemon Tea akan sentiasa menjadi pilihanku terutama setelah penat lelah bersukan dan juga berjoging. Malah Yeo’s juga menjadi pilihan saya ketika saya travel.

1492497_544769118955454_76512245_o

Dikala malam pula Bandung Rose Syrup Milk Drink dan Chrysanthemum Tea menjadi pilihan saya disebabkan ianya memberi impak kesegaran yang cukup semula jadi untuk saya stay up bagi memulakan kerja saya sebagai seorang blogger dan juga kerja saya sebagai seorang student. Ianya akan membantu pemikiran saya menjadi fresh untuk memudahkan segala info dapat di cerna secara telus di minda saya. Barulah hasil kerja saya ada kualiti. Ternyata ianya cukup sesuai bagi pelajar dan juga orang yang bekerja.

1658255_545281348904231_1365344715_o

Untuk memulakan hari saya pula, Yeo’s Yogurt menjadi pilihan. Ini Kerana, Yeo’s Yogur kaya dengan kandungan protein, vitamin B12, kalsium, Pantothenic Acid, Potasium, Riboflavin dan fosfor, serta tergolong di dalam kategori makanan yang sangat rendah lemak dan kolesterol.

Bukan hanya enak di mulut, ternyata Yeo’s Yogur boleh membantu pencernaan, Menjaga jantung supaya kekal sihat, Mencegah Osteoporosis, Mengatasi Jerawat, Menjaga Kehalusan dan kelembutan kulit  (sebab tu wajah dan kulit i licin dan halus ) gituuuhhh!

DSC_0276

Bukan sahaja di waktu pagi, malam dan selepas bersukan minuman Yeo’s tetap menjadi pilihan gaya hidupku walau dimana dan bila tidak mengira waktu ianya sangat sesuai dan memjamin gaya hidupku yang sihat.

Selain itu minuman Yeo’s juga berfungsi sebagai:

  • Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung koronari
  • Protein soya sebagai antioksidan
  • Mencegah type 2 diabetes
  • Tinggi kandungan vitamin K

Kini Yeo’s tampil dengan produk makanan yang turut diperbuat daripada bahan semula jadi dan herba. Contohnya, mi segera, sos makanan, dan minyak bijan.

Dan yang menjadi kesukaan saya dan keluarga saya sudah tentu Canned Curry Chicken. Selain ianya mudah disediakan (Hanya mengambil masa 2 minit) ianya sedap dah boleh di makan setiap hari. Ia juga tampil dalam Curry Chicken, Rendang Chicken, Vindaloo Chicken, Kurma Chicken dan Beef Curry.

Bersesuaian dengan misi Yeo’s  untuk menyediakan pelanggan dengan produk yang berkualiti tinggi dan nilai terbaik selaras dengan mengekaklan tahap inovasi dan kecemerlangan setiap produk yang di perkenalkan memang menjamin nilai kesihatan buat setiap gaya hidup pelangan.

Terima kasih Yeo’s Kerana Menjadi Inspirasi Gaya Hidupku yang Sihat

Mari bersama-sama memeriahkan majlis gilang-gemilang Sepetang Bersama Blogger dan Yeo’s 2014, sila klik gambar di bawah untuk mendaftar sekarang.

Sepetang Bersama Blogger dan Yeo's 2014

 

Sapa baca post ni sila lah like, tweet  dan +1 yer…kerana ianya membawa markah utk contest ni…

33 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge