Senarai Tempat Menarik di Putrajaya - Faizal Fredley

Senarai Tempat Menarik di Putrajaya

Tempat Menarik di Putrajaya - #VMY2014

Tempat Menarik di Putrajaya

Arghhh sedap…

Senarai Tempat Menarik di Putrajaya | Putrajaya salah satu tempat yang sangat menarik bagi aku, sebuah bandar yang sangat tersusan dan mempunyai pelbagai daya tarikan yang tersendiri.

Bagi mereka yang mahukan tempat yang sangat menarik dah tidak tersekat dijalan akibat jem dan juga terdekat dengan bandaraya Kuala Lumpur Putrajaya merupakan tempat yang sangat sesuai.

Aku berpeluang tinggal di Putrajaya selama setahun semasa aku menjalani latihan industri pada tahun 2011 dan 2013.

Bercuti di Putrajaya

Pelbagai tempat menarik yang boleh di lawati di putrajaya terutama bagi para pengantin yang mahukan gambar pra wedding yang sangat awesome.

DSC_0269

Yoe’s menjadi minuman pilihan aku walau di mana berada

Pertumbuhan bandar raya Kuala Lumpur yang begitu pesat sebagai pusat pentabiran kerajaan persekutuan dan perdagangan meyebabkan ia mejadi begitu sesak dan tidak mempunyai ruangan yang cukup untuk perkembangan lanjut. Atas alasan itu, kerajaan persekutuan mencari tapak baru dan Kerajaan Selangor bersetuju menjual sebuah kawasan bernama Prang Besar dalam daerah Sepang.

Jadi pada 19 Oktober 1995, Putrajaya menjadi Wilayah Persekutuan yang ketiga, selepas Kuala Lumpur dan Labuan. Ia dinamakan bersempena Perdana Menteri Malaysia pertama, Tunku Abdul Rahman Putra al Haj.

Tempat di Putrajaya sudah semestinya, Taman Saujana Hijau, Presint 11, tempat ni sangat-sangatlah tenang dan mempunyai pemandangan yang cukup menarik dari atas bukit. Seoleh-oleh dapat lihat seluruh putrajaya.

DSC_0276

Merenung masa depan

Selain tu Masjid Putra, Masjid Sultan Zainal Abidin, Kelab Tasik Putrajaya, Presint Diplomatik dan juga Jambatan di Putrajaya merupakan tarikan yang cukup di gemari di Putrajaya…

Petang tadi pula aku berpeluang untuk berfotoshoot di Taman Saujana Hijau, Presint 11 untuk contest Yoe’s Malaysia.

“Every travel is a journey and every journey is a travel. No matter where you go, what you’re up to is a journey. Enjoy life, live with it and make peace of it. Our journey in life will end but not with our soul. Go beyond the journey and discover what life has to offer.”~Eacel Janubas~

14 Comments

  1. sembangmotor

    March 10, 2014 at 6:32 AM

    Wah, tak sangka pulak Putrajaya ada tempat cantik macam ni.
    sembangmotor recently posted..Doa buat MH370My Profile

  2. akubiomed

    February 22, 2014 at 11:17 AM

    Tidak ambil photoshoot di Moroccan Pavilion? Cantik juga tempat tuh.
    akubiomed recently posted..Yeo’s sentiasa menjadi Pilihan SemulajadikuMy Profile

  3. fyna

    February 10, 2014 at 11:39 AM

    good luck kawan!! ^_^
    fyna recently posted..By: fynaMy Profile

  4. hafizmd

    February 9, 2014 at 3:53 PM

    Sini pun ada salji…terbaiklah siap ada teaser lagi..fuh!
    hafizmd recently posted..Yeo’s LoveMark!My Profile

  5. Muhammad Khairuddin Lim

    February 9, 2014 at 1:28 PM

    wah…..memang awesome sungguh..tahniah.
    Muhammad Khairuddin Lim recently posted..Goa Pindul Gunung Kidul, Jogjakarta.My Profile

  6. Denaihati

    February 9, 2014 at 9:33 AM

    Ini kira teaser untuk kontes Yeo’s lah. bunga kuning tu macam kena dengan teh bunga Yeo’s tu…
    Denaihati recently posted..Arsenal mampukah terus bertahta di BPL 2013/14My Profile

  7. farid laham

    February 9, 2014 at 8:32 AM

    wah yeos pilihanku dimana2 terbaik 🙂
    farid laham recently posted..Craez Cafe Kelana Jaya TerbaikMy Profile

  8. Anonym

    February 9, 2014 at 8:15 AM

    I am truly thankful to the owner of this website who has shared this wonderful post at
    at this place.
    Anonym recently posted..AnonymMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge