Home LIFESTYLE Perbezaan Degree Ada Kepujian Dengan Tidak Ada Kepujian

Perbezaan Degree Ada Kepujian Dengan Tidak Ada Kepujian

13869
3

header_bm_new

Assalamualaikum,

Sejak keputusan UPU diumumkan sebulan yang lepas agak banyak jugak email yang aku dapat daripada junior-junior yang baru nak masuk universiti dan yang baru nak apply universiti yang bertanyakan mengenai Perbezaan Degree Ada Kepujian Dengan Tidak Ada Kepujian.

Almaklumlah baru nak masuk universitikan. aku dulu pun tak tahu jugak benda ni, main masuk jer universiti masa dapat tawaran sambung B.Eng. (Hons) (Computer Network Engineering) RK 93.

Ini Jawapan kepada soalan yang adik-adik tanyakan mengenai Perbezaan Degree Ada Kepujian Dengan Tidak Ada Kepujian.

kalau nak ikut equivalent pasal kepujian (hons) ni…. iaitu Diploma Lanjutan atau Advance Diploma adalah setara dengan B.A, B.E, B.Sc, etc… senang kata dalam bahasa melayu, Diploma Lanjutan setara dengan Ijazah Sarjana Muda (Am).

Dan B.A (hons), B.E (hons), B.Sc (hons) adalah higher drpd yang (Am) tadi tu… sapa-sapa yang amik ijazah sarjana muda (am) tu, bleh tambah lagi untuk dptkan (hons) tu… info ni, sahabat teman zaman SPM sebelum Y2K dulu la, SPM Gred 1 bleh terus apply Sarjana Muda (am)… dan dia grad dan sambung satu sem lagi untuk dapatkan (hons) tu… dan dia dapat la dua degree… rezeki dia, Alhamdulillah…

Apapun yang ni dari fahaman aku dan apa yang aku faham lah..kalau ada yang nak tambah lagi boleh tambah dalam ruangan komen.

3 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge