Home LIFESTYLE Review DSLR Nikon D3200

Review DSLR Nikon D3200

1443
3

# Review DSLR Nikon D3200 

Setelah satu purnama aku menunggu akhirnya berjaya juga aku miliki satu-satunya gadget idaman aku yang aku impikan sejak awal tahun ini…Nikon D 3200 menjadi milik aku dengan rasminya tepat jam 5.00 ptg tadi…

dengan harga RM2400 + RM139 untuk filter nikon D 3200 SAH menjadi gadget terbaru yang berada di tangan aku selepas MacBook Air dan Perodua Viva...

dengan adanya DSLR ni pastinya holiday aku selapas ini bertambah meriah, namun sedikit rasa sedih sebab aku tak sempat untuk membawa DSLR aku ni bercuti di Pulau Perhentian Julai lepas…tapi tak per asalahkan Percutiaan aku di Bali nanti akan bertambah meriah dengan adanaya gadget terbaru ni…

apapun aku masih lagi dalam proses pembelajaran untuk DSLR ni….eheheh…

jom layan gambar first aku ambil dari lensa D 3200 aku nih…

percubaan pertama….sorry lah budak baru belajar….heheh

mula-mula aku aim nikon D 5100 tapi harga dia dengan D3200 beza RM100 jer so aku angkat terus D3200…lagi pun D3200 baru je 2 bulan keluar kalau tak silap aku..

lepas ni aku pun tak tahu lagi apa gedget yang aku nak…semua macam dah dapat jer…ipad? hurmmm…iPhone dah ada dan Macbook Air pom dah ada so aku rasa aku tak perlukan ipad lagi kot…

Harga Kamera Nikon D3200

RM2500

Spesifikasi Kamera Nikon D3200

FiturSpesifikasi
TipeNikon D3200
Ukuran (L x W x H cm)12.5 x 9.6 x 7.65 cm
Berat (kg)0.5
WarnaHitam
Ukuran Layar (in)3.0
Megapiksel24.3
FiturImage Stabilization
Garansi produk1 Tahun Garansi (Spare-part dan Servis)
InputUSB
OutputComponent Video|Composite Video|3.5mm jack|USB|HDMI
Resolusi Layar921000 dots
Tipe BateraiLi-Ion
Format FotoJPEG & RAW
Ukuran File Foto6016 x 4000
Format VideoMOV
Video HDYa
Resolusi Video1920×1080
Focal Length18 – 55mm
Image StabilizationYa
Range Aperture Lensaf/3.5-5.6
ISO Range100-6400
Range Shutter Speed1/4000- 1/30 detik
Built in FlashYa
Tipe Memory CardSD/SDHC/SDXC
HDMI PortYa
Tipe LayarLCD Layar

Harga dan spesifikasi kamera digital nikon d3200 memberikan spesifikasi yang luar biasa, tetapi harganya yang terjangkau murah dari speisifikasi yang diberikan nikon. Jadi, silahka manfaatkan kamera ini sebagai senjata anda untuk mengambil suatu objek

3 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here