RIBUT DI KEDAH, PERLIS DAN P. PINANG

8 comments

in Uncategorized

Ribut landa Kedah, Perlis, P. Pinang


MOHAMAD ZAMBRI menunjukkan rumahnya yang rosak teruk akibat ribut di Kampung Tok Keling, Alor Setar semalam.

 


MENANGI APPLE IPAD 2 SECARA PERCUMA

ALOR SETAR – Lebih 300 buah rumah rosak akibat ribut yang melanda Kedah, Perlis dan Pulau Pinang petang kelmarin.

Bagaimanapun, tiada kecederaan atau kematian dilaporkan.

Di Baling, selain rumah rosak akibat ribut, lebih 1,300 penduduk daripada 305 keluarga terpaksa dipindahkan ke 14 pusat pemindahan setelah rumah mereka dinaiki air akibat limpahan Sungai Kupang.

Jurucakap Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) negeri memberitahu, kampung terlibat adalah Belakang Panggung, Pekan Khamis, Landak Hilir, Belakang Sekolah, Banggol Lahar, Cenerai dan Pekan Kupang.

Ribut yang berlaku selama dua jam mulai pukul 6 petang itu menyebabkan 212 buah rumah di daerah Kota Setar, Kubang Pasu, Padang Terap dan Pendang serta 27 buah sekolah mengalami kerosakan

psst: aku ingat terengganu jer yg di landa hujan…nasib baik aku duk putrajaya sekarang kalau duk perlis sekarang ni memang aku berbungkus dalam selimut lagi nih…memang akan sayang giler nak tinggalkan katil..

walau apa pun aku harap diorang yang di utara baik-baik saja…x der perkara yg tidak di ingini berlaku…tiba-tiba teringat peristiwa perlis dilanda puting beliung tahun lepas….first time aku tgk puting beliung di depan mata…atap rumah melayang sampai mencecah bumbung bagunan hostel aku yg 4 tingkat..memang dasyat….

UNIMAP DI LANDA RIBUT PUTING BELIUNG

KUALA PERLIS DI LANDA PUTING BELIUNG ( video dan gambar di sertakan)

{ 8 comments… read them below or add one }

IEB March 31, 2011 at 10:05 AM

Subhannallah…. Permudahkan lah bagi diorang… ni macam tempias tsunami di myammar jer.. mudah-mudahan tak terjadi lah lagi tsunami di malaysia
IEB recently posted..Terminal TBS like KLIA dahMy Profile

Reply

faizal fredley March 31, 2011 at 11:21 AM

mudah mudahan….

Reply

wanzi March 30, 2011 at 9:04 PM

Bencana alam sekarang ini tidak kira musim dan kawasan. Jadi kita insan biasa mestilah selalu berwaspada… semua itu kejadian alam dan ujian dari Yang Esa…
wanzi recently posted..Amalan berkirim salam atau khabarMy Profile

Reply

faizal fredley March 31, 2011 at 11:21 AM

betol…itu adalah ujian dr yg maha esa…setiap apa yg berlaku ada sebab nya..

Reply

uncle March 30, 2011 at 8:05 PM

uncle guna 701panduan dan innity..maaf terpaksa msg sini…kat shoutbox kena banned huhuuu
uncle recently posted..berita baik berita baik My Profile

Reply

faizal fredley March 31, 2011 at 11:15 AM

owh x per…shoutbox tu x betol sikit..org lain yg di banned org lain yg kena…

Reply

qasehraihan March 30, 2011 at 7:55 PM

subhanallah…
semoga mereka semua tabah..

hai FF…
slamat smayang maghrib..ke piyed???haha

Reply

faizal fredley March 31, 2011 at 11:14 AM

hai….sama2 kita doakan..

Reply

Leave a Comment

CommentLuv badge

Previous post:

Next post: