Aset Tentera Malaysia – Demonstrasi Menembak

Aset Tentera Malaysia – Demonstrasi Menembak yang di adakan di kem Asuhan Melaka. agak excited juga nak lihat Demonstrasi Menembak Angkatan tentera Malaysia ni.

maklumlah buat selalu boleh tengok benda macam ni. Lainlah kalau lepas ni aku memang akan sambung khidmat aku dalam bidang ketenteraan. Tapi bila tengok dalam minat aku macam susah jer nak sambung dalam bidang tentera ni.

Tapi tak mengapalah. sepanjang 6 tahun aku dalam ATM dan dah dapat satu paku (leftenan muda) kira oklah tu kan.

Nama senjata Asal Versi Nota
Pistol
Beretta M92 Bendera Itali Itali 92F -cawangan Batalion 165
Browning High-Power Bendera Belgium Belgium Standard
Colt M1911 .45 ACP Bendera Amerika Syarikat Amerika Syarikat M1911A1 PAC dan GGK sahaja
Heckler & Koch P9S Bendera Jerman Jerman Standard
Sig Sauer P226 Bendera Switzerland Switzerland Standard PAC dan GGK sahaja
Vektor SP1 Bendera Afrika Selatan Afrika Selatan Standard
Senapang patah
Remington M870 Bendera Amerika Syarikat Amerika Syarikat Standard PAC dan GGK sahaja
Franchi SPAS-12 Bendera Itali Itali Standard Grup Gerak Khas sahaja
Submesingan (SMG)
Heckler & Koch MP5 Bendera Jerman Jerman A2/A3/K-A4/SD3 Polis Tentera dan Pasukan Operasi Khas sahaja
Raifal
Steyr AUG A11 Bendera Austria Austria Standard Akan digantikan dengan Colt M4A1
Karbin Colt M4A11 Bendera Amerika Syarikat Amerika Syarikat Standard/Komando Raifal tempur standard akan datang
Colt M16A1 Bendera Amerika Syarikat Amerika Syarikat Standard
Colt M16A1 Model 653 Bendera Amerika Syarikat Amerika Syarikat Karbin PAC dan GGK sahaja
Heckler & Koch G36C Bendera Jerman Jerman Karbin GGK sahaja
Raifal penembak tepat
Accuracy International PM Bendera United Kingdom United Kingdom Standard PAC sahaja
Heckler & Koch MSG-90 Bendera Jerman Jerman MSG-90A1 GGK sahaja
Harris Gun Works M-96 12.7mm Bendera Amerika Syarikat Amerika Syarikat Standard
Mesingan
FN GPMG 7.62MM Bendera Belgium Belgium Standard
Heckler & Koch HK11 Bendera Jerman Jerman Standard Akan digantikan dengan FN Minimi
FN Minimi Bendera Belgium Belgium Minimi Mk.2 Mesingan ringan
M249 Squad Automatic Weapon Bendera Belgium Belgium Standard PAC sahaja
Pelancar bom
M203 Bendera Amerika Syarikat Amerika Syarikat Standard
SACO Mk.19 Bendera Amerika Syarikat Amerika Syarikat Standard
Milkor Mk.1 Bendera Afrika Selatan Afrika Selatan Standard
READ  Ekspedisi Pendakian Gunung Rajah (Kelab Kembara UniMAP)

Sepertimana tentera darat lain di dunia, Tentera Darat Malaysia juga memiliki pelbagai jenis persenjataan lain, kebanyakannya digunakan oleh pasukan khas seperti Grup Gerak Khas atau anggota tentera yang memiliki tugas khas seperti penembak tepat.

Sumber Wikipedia

salam..

selamat pagi semua..arghhh..lama nya x online rindu aku kat dunia blogging ni..jatuh merudum trafik aku..

aku 2 hari x der depan laptop ni mcm2 cerita nak post tapi sekarang dah x tau nak post ape..heheh

hari isnin lepas aku pergi kat kem asuhan kat melaka..nak tau aku wak ape?? korang tgk gambar2 kat bawah ni..

ha…2 dia mcm2 kan..ni la aset malaysia yg dah lama negara lain x guna tapi negara kita still lagi guna…nak tau nape??? sebab negara kita miskin x mcm negara2 lain..nak berperang guna benda 2 jer dah konpen2 kalah..aku bukan nak buruk2 kan  negara kita tapi itulah realiti dia…senjata mcm2 nampak ganas tp hampeh..memng la masa menembak 2 bagaikan nak gugur jantung aku tp…hmm no kemen la kan x pasal2 lak aku kena masuk mahkamah tentera sb hina negara sendiri…

walaupun mcm 2 tp berbaloi la gak  kan dpt tgk tembakan senjata mcm 2 bagi aku kira ok la 2 dpt tgk n rasa gegaranyer dgn mata kepala aku sendiri…aku nak cerita lebih2 x leh ar sebab aku ada kelas lak kol 11 nanti lagi pun aku ni spesis malas nak manaip.. aku nak bagitau aku leh terlena masa jet pejuang wak demo heheh..dah la pegawai duk kiri dan kanan aku..aku lak leh membuta kat situ teruknya..

.
#TIPTRAVEL: SEWA POCKET WIFI SEBELUM FLY!!! BOLEH SEWA POCKET WIFI DI SINI
THIS WEBSITE SPONSORED BY: 
DigitaI Prefix (Domain & Hosting) & Samurai Wifi
SUPPORT BY:
#kelabbloggerbenashaari
POWER BY:  
Malaysia Tourism, Korea Tourism Organization, Skyscanner, Wonderful Indonesia
.

Winner of Favourite Travel Blog 2013 and Runner up Best Travel Blog 2014 in Malaysia Social Media Week (MSMW). A Telco Engineer by Profession. A Blogger and Traveler by Passion.

7 Comments

  1. khalidahmacambaguss~O_o

    July 23, 2010 at 10:56 PM

    anonymous jeles kot…hehe…chill lah

  2. Faizal Fredley

    July 23, 2010 at 1:10 PM

    hahah..relex sudah…aku bkn askar btol pun aku palapes jer..50 50….lagipun aku bkn minat askat pun…tp tahun depan bila tauliah aku dah dapat leftenan muda…kira ok la…bkn prebet pun..elaun pun masuk..g latihan hari sabtu ahad pun membuta dlm kls cukup 3 thun dpt pegawai..

  3. Anonymous

    July 23, 2010 at 8:48 AM

    mentaliti kau rendah…kau patut jgn sarung baju askar…kau xlayak..patutlah kau prebet cabuk kesian kau!!

  4. zaza

    July 22, 2010 at 6:34 PM

    owh faizal si mat terap rupenye… agagaga ;p

  5. Faizal Fredley

    July 22, 2010 at 4:07 PM

    pernh masa kecik dulu..rasa2 la kot..heheh

  6. Mama JnJ

    July 22, 2010 at 4:03 PM

    fuhh..real punya kereta kebal..pernah masuk tak..apalah soklan aku neh..huhu

  7. nazz

    July 22, 2010 at 4:51 PM

    bro askar ni…kem sg besi tau??dekat tmpt aku la tu..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge